۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

گوشمالی دادن آیت الله رحیم توکل عضو سابق مجلس خبرگان رهبری



سایت "بلاغ" روز چهارشنبه 13 شهریور از ضرب و شتم عضو سابق خبرگان رهبری به دلیل نهی از منکر خبرداد. آیت‌الله رحیم توکل "به دلیل امر به معروف یک زن "بدحجاب" توسط همسر این زن مورد ضرب و شتم قرار گرفت". این اتفاق زمانی رخ داد که این زن و شوهر خودروی خود را مقابل منزل آیت‌الله توکل پارک می‌‌کنند و این عضو سابق مجلس خبرگان از زن می‌خواهد تا حجاب خود را رعایت کند.براساس این گزارش همسر این زن نیز خطاب به توکل می‌گوید: ‌"دل خوشی از شما ندارم، شما به چه حقی به خانم من بابت حجابش تذکر دادید؟" و این مشاجره به درگیری فیزیکی منجر می‌شود.همسر این زن از سوی نیرو‌های پلیس دستگیر شده است.
اقدام اعتراضی همسر این زن عمیقا ستودنی است و نشان دادن راه کاری به خانواده ها و همه مردانی است که نمی خواهند اجازه دهند مذهب و دولت در امر پوشش زنان در جامعه دخالت کنند. ایستادگی از سوی همسران و خانواده ها در پس زدن دخالتهای ماموران و نهادهای حکومت و ایجاد مانع در دست درازی به حریم زندگی خصوصی و دخالت در پوشش زنان، سبب رشد و تقویت اعتراض جمعی مردم  در کوچه و خیابان خواهد شد که دیگر مشتی اوباش اسلامی نتوانند بعنوان قیم زنان و دخالت در چگونگی نحوه پوشش آنان عرض اندام کنند. تاریخ 34 ساله این فسیل های از گور برخاسته از روز اول تا کنون، یا روسری یا تو سری بوده است اما تا کنون نتوانسته اند قوانین عصر حجری خود را بر زنان تحمیل کنند. هزینه های کلان 34 ساله نهادهای نهی از منکر و فراخوانهای آیت الله های گوناگون گویای شکست طرحهای مختلف نهی از منکر شان است.
پاسخ قاطع زنان و مردان برابری طلب می تواند ابعادی اجتماعی و سازمانیافته بخود بگیرد و حق این مفتخوان را کف دستشان بگذارند. زنان بستوه آمده از دست مشتی انگل اسلامی می توانند و قادر خواهند بود که با راه انداختن کمپین اعتراضی علیه قوانین وطرحهای نهی از منکر، پاسخی روشن به سران ریز و درشت حکومت اسلامی و دولت "اعتدال" روحانی بدهند. هر وقت و هر جا که لازم شد باید اینها را گوشمالی داد. با حرکت اعتراضی و جمعی زنان و مردان برابری طلب می توان مزاحمت افراد و عناصر نهی از منکر و طراحان آنرا عقب زد. می توان و باید کاری کرد که این بساط را جمع کنند و نتوانند به خود جرئت دهند که به نوع پوشش زنان گیر دهند. فعالین اجتماعی در میان زنان و مردان برابری طلب می توانند نقش ارزنده ای در راه اندازی کمپین ها و حرکتهای اعتر اضی در مقابل دارو دسته های نهی از منکر و نهادهای گشت ارشاد از خود نشان دهند.
6 سپتامبر 2013 

۱ نظر:

  1. کس کش تو بی غیرت میتونی زن و دخترتو بدی مردم بکنن اما وقتی یه نفر پیدا میشه بهتون میگه ناموستونو در اختیار مردم نذارین به رگ بی غیرتی تون بر میخوره خاک بر سر تو و امثال تو

    پاسخحذف