۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

ساحل دریای شمال و "شکستن طلسم نرم"





فرمانده سپاه ناحیه نکا می گوید: "سپاه پاسداران قصد دارد با برگزاری محفل «انس با قرآن»، «دعای توسل»، «زیارت عاشورا» و «نماز» در سواحل این شهر شمالی ایران برنامه "طلسم جنگ نرم را در هم بشکند".این فرمانده اضافه می کند که: "جنگ‌های شادی، مهد ساحلی، غرفه‌های حجاب و عفاف، غرفه کتاب، مشاوره‌های مذهبی، فروشگاه صنایع دستی ،جشنواره بادبادک ها ،جشنواره غذاهای سنتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسات گفتمان دانشجویی، رادیو ساحل و … از برنامه‌هایی است که در طرح ساحل سالم در حال برگزاری است".
اگر قرار است مردم روزهایی از زندگی خود را در این هوای گرم و در تعطیلات تابستانی به گزراندن درسواحل شمال اختصاص دهند به این خاطر است که ضمن بهره بردن از آب دریا و استفاده از هوای صاف و لذت بردن از طبیعت، چند روزی از این نوع طرحهای عذاب آور جناب فرمانده سپاه دور باشند.
بیش از سه دهه است که علاوه بر شهرها، تمام سوراخ سومبه های هر کوره دهی را با این خزعبلات و این برنامه ها پر کرده اند. مردم اما دست رد بر سینه همه این نمایشات مذهبی زده اند. فرمانده هان و مسئولین نهادهای ضد شادی، ضد آسایش و ضد نفس کشیدن، برای ممانعت مردم از لمس بدن خود در این هوای سوزان و طاقت فرسا با آب دریا، این را دریافته اند که مردم گوششان به این برنامه های حکومتی بدهکار نیست. در حالیکه اکثریت عظیم مردم در فقر و تنگدستی شب را به صبح و صبح را به شب می رسانند، بودجه های باد آورده را برای ممانعت از استفاده چند روز مردم از یک هوای خنک و آب دریا، صرف راه اندازی همان بساطی می کنند که در داخل شهرها، مدارس، دانشگاهها، محلهای کار و ادارات صرف کرده و با آن هر روز و هر شب مردم را می آزارند.
مقامات، فرماندهان و مسئولین حکومتی در سالهای گذشته با اخطار، سرکوب، بازداشت و اذیت و آزار از حضور مردم در سواحل شمال جلوگیری می کردند اما می دانند که این سرکوبها کارایی خود را از دست داده است و به طرح جنگ شادی، مهد ساحلی، جشنواره غذاهای سنتی، مسابقات فرهنگی و ورزش و الاخر آنهم با روضه خوانی، فضای گریه و عزا و برنامه های رادیویی مملو از فرامین مذهبی در ساحل دریا رو آورده اند. اما هر بار هم با شکست روبرو شده اند. اکنون این بساط زنگ زده را در مکانی که مردم می خواهند  ساعات و روزهایی را بدور از کنترل و اخطار همچون انسان سپری کنند برپا کرده اند.
حضور گسترده مردم، زن و مرد، دختر و پسر، پیر و جوان در سواحل شمال یا سواحل جنوب کشور برای بهره بردن از طبیعت، برای لذت بردن از دریا و برای دور ماندن چند روز از تمام دردها و رنجشهایشان که در طول سال گریبان آنان را می گیرد، ابتدایی ترین نیاز هر انسانی در ایران و یا در هر نقطه ای از این کره خاکی است. ادعای پوچ و مسخره مبارزه با "شکستن طلسم نرم"، همچون دیگر ادعاهای واهی شان حتی در میان کودکان در همان سواحل شمال به جوک تبدیل شده است.
حضور مردم در هر جا و مکانی و برای ابراز شادی، نشاط، تفریح و خوش بودن در کنارهم، آن پاشنه آشیلی است که مقامات ریز و درشت حکومت را بوحشت انداخته است و اکنون تحت عنوان "مبارزه با شکستن طلسم نرم" به مقابله با آسایش مردم به کشف آن دست یافته اند. این ادعاهای نخ نما اکنون دیگرسالهاست که ریش و پشمش ریخته شده است. این طرحها مبارزه ای علیه آسایش مردم است. واقعیت امر این است که حضور گسترده و آزادانه مردم در سواحل دریای شمال یعنی ترک خوردن و ریزش پایه های نظام اسلامی.
21 ژوئیه 2013
30 تیر 92



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر