۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

کارگران فولاد زاگرس را تنها نگزاریم. موفقیت آنان موفقیتی برای جنبش کارگری است

کارگران فولاد زاگروس به بهانه نبود نقدینگی ماهها است دستمزدهایشان پرداخت نشده است، کارگران فولاد زاگرس به بهانه نبود مواد اولیه از کار اخراج شده اند. این تنها سرنوشت و حال و روز کارگران فولاد زاگرس نیست بلکه سالهاست که دهها هزار کارگر در مراکز مختلف تولیدی با چنین وضعی روبرو هستند. در حالیکه این کارگران و بخش عظیم مردم برای تامین نان شب محتاج هستند، در حالیکه کارگران از کار اخراج و دستمزدهایشان ماهها پرداخت نمی شود، حاکمان اسلامی و کارفرمایان سود و چپاول می کوشند تا رکورد بیشترین دزدیهای میلیاردی را نصیب خود کنند.
تلاش بی وقفه کارگران فولاد زاگرس برای دفاع از حقوق پایمال شده شان و برای دفاع از دست رنجشان که توسط باندهای سود و غارت بجیب زده شده است، تلاشی بی نظیر و شایان حمایت و پشتیبانی از سوی فعالین و تشکلهای کارگری، مردم و هر انسان شرافتمندی است.
کارگران فولاد زاگرس بدرست به مجمع عمومی خود اتکا کرده اند و برای کسب پیروزی باید همچنان به برگزاری مجمع عمومی خود اتکا کنند. سه روز را در مقابل منزل سرکرده باندهای فاسد اسلامی و مجلس او دست به تجمع اعتراضی زدند. قرار است این تجمعات اعتراضی روز دوشنبه از سر گرفته شود. التیماتوم کارگران برای دست زدن به راهپیمایی به همراه خانواده هایشان در شهر سنندج بخش دیگری از تلاش قاطع و مصمم کارگران فولاد زاگرس برای دست یابی به مطالباتشان است. کارگران می گویند "ما سلامتی مان را حین سالها کار از دست داده ایم و حال که کارمان را از دست میدهیم مرگ برایمان مهم نیست".
فعالین و تشکلهای کارگری که طی هر دوره ای نقش و رسالت خود را برای تقویت جنبش کارگری و دست یابی به حقوق خود و همکارانشان در اول مه ها، در امضای طومار 30 هزار امضا برای افزایش دستمزدها، در دادن بیانیه و قطعنامه های مشترک و برپایی تجمعات اعتراضی دیگر را در تاریخ مبارزاتی خود بثبت رسانیده اند، باید وسیعا در حمایت از کارگران فولاد زاگرس به میدان بیایند و از حقوق همکاران خود که خواست و مطالبه ای مشترک و میلیونی است دخالت فعالی را از خود نشان دهند.
حمایت وسیع و همه جانبه از خواست و مطالبه کارگران فولاد زاگرس نه تنها می تواند دستمزدهای معوقه و بازگشت به کار آنان را متحقق کند بلکه گامهای بزرگی جنبش اعتراضی و همبستگی کارگران را بجلو خواهد برد. کار و زندگی کارگران روز بروز زیر منگنه سود و سرمایه مفتخوران اسلامی خورد می شود. هر تجمع اعتراضی برای بیرون کشیدن ابتدایی ترین و ماکسیمالیست ترین حقوق خود از حلقوم غیر مسئول ترین افراد و عناصر این رژیم را می توان و باید به حرکتها و اعتراضات وسیع و قدرتمند کارگری تبدیل کرد. تجمعات اعتراضی کارگران فولاد زاگرس یکی از این فرصتها برای تعرض به چپاولگران دسترنج و حق کار و زندگی کارگران است.
جنبش کارگری، فعالین و تشکلهایش در شهرهای کردستان و در سطح سراسری این قابلیت و توان را دارد که از حقوق پایمال شده همکاران خود بخوبی دفاع کند و کاری کند که آنان به خواستهایشان برسند. موفقیت تجمع اعتراضی و مبارزه کارگران فولاد زاگرس، روحیه اعتراضی بخشهای مختلف کارگری را برای دست یابی به خواستهایشان افزایش خواهد داد. همراهی و همگامی با التیماتوم کارگران فولاد زاگرس چه برای راهپیمایی و تجمع در سنندج و چه از سر گیری تجمعات اعتراضی در مقابل مجلس میلیاردرها، وظیفه فعالین و تشکلهای کارگری و مردم شرافتمند است. با همراهی و حمایت گسترده از اعتراض کارگران فولاد زاگرس، مفتخوران اسلامی را وادار به پاسخگویی به مطالبات کارگران فولاد زاگرس کنیم. کارگران فولاد زاگرس را تنها نگزاریم. موفقیت آنان موفقیتی برای جنبش کارگری است  
20 ژوئیه 2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر