۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

سخنی با فعالین در محلات



شرایط بشدت مشقت باری از سوی حکومت اسلامی به مردم تحمیل شده است که غیر قابل توصیف است. فقر و فقر هر چه بیشتر هر روز و هر ثانیه دامنگیر بخشهای مختلف مردم می شود. اوضاع فلاکتبار کنونی غیر قابل بازگشت به روز قبل از آن است. دستمزدهای زیر خط فقر، عدم پرداخت دستمزدهای چندغازی که ماهها بدست مزدبگیران هم نمی رسد، مردم را به زیر خط گرسنگی کشانیده است. وضعیت دهشتناکی را که حکومت اسلامی سرمایه برای مردم تنگدست فراهم کرده است که موقعیت انفجارآمیزی را در کل جامعه بوجود آورده است. میزان فقر مطلق هم اکنون بین 25 تا 32 درصد است و هر ماه و هر سال این رقم سیر صعودی می پیماید. آمار واقعی قطعا بیشتر از این رقم است و این یعنی رفتن بسوی یک فاجعه انسانی در کشوری که بر دنیای از ثروت، منابع و معادن طبیعی قرار گرفته است. اوضاع درناک کنونی زندگی مردم غیر قابل دوام است. در روزها و هفته های آینده می توان شاهد اعتراضات وسیع و توده ای مردم علیه این فلاکت بی حد و حصر بود. اوضاع اقتصادی در معرض فروپاشی قرار دارد. علاوه بر تحریمهای اقتصادی، دزدان میلیاردر، سران حکومت و آیت الله های چپاولگر بانیان فلاکتی هستند که بر مردم حاکم شده است.
در این میان و از هم اکنون برای دخالت کارساز و موثر در اعتراضات توده ای در مقابل وضع موجود، فعالین در محلات نقش تعیین کننده ای در سمت و سو دادن و سازماندهی اعتراضات و نارضایتی های مردم بر عهده دارند. همانگونه که فعالین جنبش کارگری نقش تعیین کننده ای در متشکل کردن و رهبری اعتراض، تجمع و مبارزات کارگری دارند، فعالین محلات نیز همین نقش را در متحد و متشکل کردن اعتراضات و نارضایتی های  توده ای مردم در محلات بر عهده دارند. دهها درد و معظل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، دامنگیر مردم شده است. نباید به انتظار  رخ داد عملی خشم فرو خفته مردم نشست. از هم اکنون آمادگی و تدارک و سازماندهی خشم و اعتراض مردم  امر فعالین در محلات است.
فعالین سرشناس و چهره های با اتوریته و صاحب نفوذ در محلات وظیفه خطیر و بسیار مهمی در محلات بر عهده دارند. حول نپرداختن قبضهای آب، برق و گاز، امتناع از پرداخت کرایه اتوبوس، عدم پرداحت دیگرهزینه ها و خدمات دولتی که باید به رایگان در اختیار مردم باشد، موضوعاتی هستند که فعالین در محلات می توانند و باید کل یک محله و دیگر محلات شهر را متحدانه و متشکل در عدم پرداخت  هزینه های باج خواهانه و در مقابل اجحافات حکومت و نهادهای مربوط به آن سازمان دهند. بر در و دیوار تمام محلات شعار عدم پرداخت این هزینه های کمر شکن و ویرانگر  را می توان  برای همگان قابل روئیت کرد.
مسئله شعار نویسی و انتخاب شعارهای رادیکال برای نوشتن بر در و دیوار و همچنین سر دادن آن در اعتراضات توده ای مردم را باید از قبل مد نظر داشت. شعار نویسی در همه جا علیه وضعیت اقتصادی و اجتماعی فلاکت بار کنونی می تواند امری تعطیل ناپذیر در هر جا و هر مکانی باشد.ارتباط مستمر فعالین با همدیگر، شور و مشورت و همچنین تماس و ارتباط مداوم با ساکنین محلات از جمله اقداماتی است که مردم در محلات آنرا از فعالین انتظار  دارند.
شرایط و موقعیت بسیار حساس و مهمی را پیش رو داریم. فعالین محلات در بوته آزمایش تعیین کننده ای برای متحد و متشکل کردن مردم و سازماندهی اعتراضات و نارضایتی های توده ای قرار دارند. تماس و ارتباط پیگیرانه فعالین محلات با همدیگر، در دستور گذاشتن طرح و برنامه روشن و کار شده، ارتباط و تماس روزمره با ساکنین محل و دخالت مستمر پیرامون معظلات روزمره آنان، امر دائمی فعالین در محلات است.
فراهم نمودن این امکان که در صدد تدارک مجامع عمومی در محلات شد باز هم یکی دیگر از وظایف فعالین در محلات است.
فعالین محلات بافندگان زنجیره ارتباطات ساکنین محلات در سطح هر شهری هستند. بر بستر فلاکت اقتصادی و اجتماعی تحمیل شده کنونی می توان اعتراضات عمومی و توده ای مردم را سازمان داد و به پیش برد. 
 23 اکتبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر