۱۳۹۳ فروردین ۳۱, یکشنبه

ولی فقیه وارد گود شده است




علی خامنه ای روز 30 فروردین در دیدار با "صدها نفر زن فرهیخته و نخبه" گفت: "برابری جنسی زن و مرد غلط است، مسئله زن جدا از خانواده نیست و باید از افکار غربی نظیر اشتغال و برابری جنسی کاملا فاصله گرفته شود". خامنه ای گفت: "با کدام منطق باید زنان که خداوند آنها را از لحاظ جسمی و عاطفی برای منطقه ویژه‌ای از زندگی آفریده است، در عرصه‌هایی وارد کنیم که آنها را دچار رنج و سختی می‌کند؟. او همچنین گفت: "نباید رشته‌های تحصیلی و مشاغلی که متناسب با طبیعت الهی زنان نیست به آنان تحمیل شود".
............

طبیعت الهی زن که در دنیای اسلام وقرآن فقط برای"منطقه ویژه ای آفریده شده"، تعاریفی از بردگی جنسی و تجاوز شرعی و اسلامی به زن است. این سخنان تنها ترجمه قرآن و قوانین جمهوری اسلامی در مورد زن نیست بلکه این سخنان امروز دیگر معنای سیاسی تری دارد. جامعه ای به تمام معنا ضد مذهب، ولی فقیه را به وحشت و هراس انداخته است. آنچه که خامنه ای از آن می نالد اکنون سالهاست زیر پوست شب جامعه در جریان است. اگر صدای حق برابر زن و مرد، حق استقلال اقتصادی، سهمیه برابر با مردان در رشته های تحصیلی و موقعیت اجتماعی خارج از چهارچوب خانواده بیش از اینها در کشور طنین انداز شود،آنگاه پایه های نظام فرو خواهد ریخت. این سخنان دیگر خاصیت اسلامیزه کردن جامعه را ندارد. اینها تقلاهای آخر برای حراست از کیان نظام است. طبیعت انسانی زن حکم می کند به جهنمی که برایش ساخته شده است پایان دهد.

این سخنان ناله های ناخدای کشتی به گل نشسته ای است که با هر درجه پیشروی در اثر اعتراضات و مبارزات زنان و مردان، کل بساط 35 ساله این حکومت را به لبه پرتگاه سقوط نزدیکتر خواهد کرد. تبدیل شدن مسئله زن در جامعه به اصلی ترین مشغله خامنه ای را باید در فضای اعتراضی مردم و زیرپا گذاشتن فرهنگ و سنتهای اسلامی از طرف زنان در سراسر کشور دید. ناجا، نیروی انتظامی، کماندوها و نهی از منکرات به زانو درآمدند اکنون ولی فقیه وارد گود شده است.
 ( ژورنال روزانه 20 آوریل 2014 )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر