۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه





تشکلها، فعالین کارگری و مردم مبارز شهر سنندج صفحه ای دیگر از تلاش شورانگیز خود در ۱۲ اردیبهشت ۹۱ را به تاریخ پر افتخار جنبش کارگری افزودند. از چند روز قبل از روز جهانی کارگر، مقامات، نهادها و سرکوبگران یگان ویژه با طرفندهای مختلف تلاش کردند مانع از برگزاری روز جهانی کارگر در سنندج بشوند. از ابتدا با درخواست مجوز از سوی چند تشکل کارگری برای برگزاری روز جهانی کارگر و طبق معمول هر ساله به مخالفت برخواستند، سپس ماموران امنیتی خود را بمنظور گرفتن امضا برای عدم شرکت در روز جهانی کارگر راوانه درب منازل فعالین کارگری کردند تا بلکه روز آرامی برای آیت اله های اسلامی و ملیاردرهای سرمایه فراهم کنند. در تماسهای تلفنی با فعالین جنبشهای اجتماعی و تهدید کردنهای مکرر آنان و بلاخره با نظامی کردن فضای شهر و به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت تمام زور خود را زدند بلکه بتوانند مانع از حرکت و حضور کارگران در مراسم اول ماه مه شوند. اما طرفند و تهدیدها، نظامی کردن خیابانها به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت بی اثر ماند و نگرفت. معلوم شد که با نظامی کردن شهر و تهدیدهایشان خود به وحشت افتاده اند. معلوم شد که جنب و جوش و تحرک برای برگزاری روز جهانی کارگر و از چند روز قبل از ۱۲ اردیبهشت از سوی تشکلها و فعالین کارگری خواب را از چشم حاکمان و مقامات ریزو درشت رژیم گرفته است. کارگران با جسارت و شهامت به این شاخ و شانه کشیدنها اعتنا نکردند و روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت به همراه مردم شهر سنندج و با شعارهای “کارگران جهان متحد شوید، کارگر، کارگر، اتحاد اتحاد، کارگر، دانشجو، اتحاد اتحاد، به جنبش ۹۹ درصدیها بپیوندید، یا کار یا بیمه بیکاری، کارگریم، گرسنه ایم، کارگریم گرسنه ایم و زنده باد روز جهانی کارگر و…” بر روی پلاکاردهای قرمز به میدان آمدند و یک بار دیگر سنندج سرخ را در مقابل زالو صفتان اسلامی سرمایه همچنان سرخ نگه داشتند.

باندهای سرکوبگر یگان ویژه محل از قبل اعلام شده تجمع و تظاهرات روز جهانی کارگر در خیابان فردوسی را اشغال کردند اما شرکت کننده گان بلافاصله خیابان سیروس را برای حضور و تجمع خود برگزیدند و با حضور در آنجا و با بلند کردن پلاکاردها و سر دادن شعارهای طبقاتی و انسانی خود نشان دادند که کوتاه نمی آیند، نشان دادند که تهدیدات وزارت اطلاعات مخوف و گاردهای یگان ویژه سرکوب رژیم قادر نخواهند شد مانع از حضور و برگزاری روز جهانی کارگر شوند. نشان دادند که تحت شدیدترین شرایط امنیتی و پلیسی با قدرت متحدانه خود صدای اعتراض به وضع گندیده ای که این حکومت به آنان تحمیل کرده است را رساتر از هر وقتی بلند خواهند کرد، نشان دادند که تلاش برای تحقق یک زندگی انسانی همیشه زنده و پابرجاست. این تلاش شورانگیز با اتحاد سراسری این جنبش برای بزیر کشیدن حاکمان مرتجع اسلامی ملیاردرها بکرسی خواهد نشست. حرکت کارگران و مردم در روز سه شنبه آبروباختگی و پوشالی بودن هر چه بیشتر دستگاهها و نهادهای سرکوبگر حکومت اسلامی را برای کارگران عیان تر ساخت. کارگران و حرکت همبسته آنان این امکان را خلق کرد و باز هم نشان دادند که کارگران بجز زنجیرهایشان چیزی برای از دست دادن ندارند. ۱۲ اردیبهشت سال ۹۱ زیر سرنیزه مزدوران رژیم تا دندان مسلح و تحت شدیدترین فضای امنیتی، نظامی و پلیسی برگزار شد. شهامت و جسارت شرکت کنندگان روز جهانی کارگر در سنندج ستودنی است. تجمع و حضور صدها نفر در خیابان سیروس سنندج در روز جهانی کارگر بخوبی نشان داد که دم و دستگاه سرکوب رژیم قادر نخواهد بود مانع از اعلام کیفرخواست ستم دیدگان علیه اوضاع نکبت باری که به میلیونها انسان تحمیل کرده است بشود. فعالین و تشکلهای کارگری همراه با مردم مبارز در شهر سنندج عزم جزم و قاطعیت جنبش کارگری در ایران را نمایندگی کردند.

نظام فاسد و گندیده اسلامی سرمایه در ایران اگر طی عمر ننگین خود تا کنون توانسته است فقر، فلاکت، گرسنگی و نداری را به جامعه تحمیل کند اما نتوانسته و نخواهد توانست صدای اعتراض کارگران و میلیونها انسان را خفه کند. اگر جمهوری اسلامی توانسته است با شلاق، اعدام، زندان و کشتار سرپا خود را نگه دارد و زندگی را بر ۹۹ در صد از مردم تلخ کند اما باز هم قادر نخواهد شد که اعتراض و مبارزه کارگران و کل مردم را برای یک زندگی شایسته انسان امروز خاموش سازد. ۱۲ اردیبهشت ۹۱ در شهر سنندج امیدی برای تداوم اعتراضات هر روزه کارگران در روزهای آینده علیه جانیان اسلامی سرمایه در ایران و برای احقاق حقوق پایمال شده شان است. حکومت اسلامی سرمایه داران میلیادر در ایران با جنبشی روبرو است که در اولین فرصت ممکن توسط این جنبش، توسط کارگران و مردم انقلابی در سراسر ایران بزیر کشیده خواهد شد.

۱ مه ۲۰۱۲



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر