۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

"انتخابات" و لرزش بنیادهای حکومت اسلامی



بلاخره بعد از چرتکه انداختن های چند روز اخیر، شورای نگهبان ولی فقیه طرح مهندسی کاندیداهای نمایش انتخاباتی رژیم اسلامی و مهره های از صافی رد شده اش را اعلام کرد. بنا به این خبرها رفسنجانی و مشایی هم بعنوان بی صلاحیت از گردونه خارج شدند. این دست و آن دست کردن در تاخیر اعلام اسامی مهره های "با صلاحیت" از سوی خامنه ای تلاشی برای سنجش افکار عمومی و سبک وسنگین کردن اوضاع بود.
 روز سه شنبه که هنوز بی صلاحیتی مشایی اعلام نشده بود دعواها شدت گرفت و خبر بازداشت و دستگیری هواداران باند احمدی نژاد منتشر شد. احمدی نژاد گفته بود که با حذف کاندیدش یعنی مشایی، بساط بازی معرکه گیری را دچار مشکل و اسناد دزدیهای را رو خواهد کرد. متعاقب اعلام لیست مهره های سیرک انتخاباتی، روز چهارشنبه دستگیری مسئولین ستاد رفسنجانی نیز آغاز شد. روزهای پیش رو معلوم خواهد شد که سران باندهای مختلف چگونه به جان هم خواهند افتاد. برای مردمی که در کمین برای به زیر کشیدن بساط این حکومت نشسته اند طراحی و مهندسی مهرها و شاخ و شانه کشیدن جناحها برای همدیگر تغییری در عظم و اراده آنان برای به میدان آمدن علیه همه جناحها نخواهد داشت.
خامنه ای با ترتیب دادن این صحنه گردانی ها باز هم قادر نخواهد بود فرو رفتن کشتی نظام اسلامی اش در باطلاق، بن بست و بحران سیاسی اقتصادی را نجات دهد. حکومتی که گردن کلفت ترین مهره ها و بنیانگزارانش را هر چهار سال یکبار با عنوان بی صلاحیت بدرقه می کند، نمی تواند از دست اعتراض میلیونی مردم فرار کند. بنا به اعتراف خودشان بیش از سه دهه است که این مملکت یکی پس از دیگری از دست بی صلاحیت ترین و فاسدترین  جانور اسلامی در می آید و تحویل بی صلاحیت و فاسد دیگری داده می شود. اینبار نه دوره دوم خرداد است و نه سال 88 بلکه اوج بن بست و بحران حکومتی به آخر خط رسیده است که با همه جناحهایش طی بیش از سه دهه یک تباهی مطلق را به کل جامعه تحمیل کرده است. جبهه های دعواهای جناحها بر سر حفظ کشتی به گل نشسته نظام و تلاش برای ادامه چپاول، دزدی، فساد، فقر و فلاکت و کشتار، دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و کل این بساط را بر سرشان خراب خواهند کرد.
اکنون بیش از هر زمانی نه تنها جناحهای بیشتری برای تقسیم پول و قدرت نمودار می گردند بلکه حتی صفوف هر یک از این جناحها نیز دچار تشتت و سردرگمی میگردد و این یعنی ذوب شدن نظام جمهوری اسلامی که در رویا رویی با بحران و بن بست سیاسی اقتصادی اش دیگر قادر نیست حتی با سرکوب و زندان خود را سرپا نگه دارد. آش آنقدر شور است که هیچ گونه راه حلی برای حفظ نظامی که همه این جانوران را در خود جای داده است وجود ندارد. جمهوری اسلامی خیلی خوش شانس خواهد بود که بتواند تا پایان این شعبده بازی خود را سر پا نگه دارد.   
با توجه به وحشت خامنه ای و باندش و وحشت دیگر جناحهای دزد و چپاولگر از حضور مردم بستوه آمده از کلیت این رژیم، تمام تلاش خود را بکار خواهند برد که بدون دردسر این نمایش را به آخر برسانند. اما برای مردم عاصی، برای مردم زیر خط فقر و برای میلیونها مردمی که بیش از سه دهه از عمرشان یک لحظه روی آرامش، امنیت و آسایش را بخود ندیده اند، پا گذاشتن در میدان حرکتهای سازمانیافته و توده ای تازه شروع شده است. مناسبتهای رژیم همیشه برای مردم بهانه بوده است که ضربات کاری خود را بر پیکر این نظام وارد کنند. نمایش انتخاباتی این دوره نیز یکی از این فرصت ها برای یکسره کردن کار این حکومت است. 
قرار نیست بالایی ها سرگرم مهنسی افکار، ترفند، توهم پراکنی و کلاشی برای بقای خود و نظامشان باشند و جامعه نظارگر این وضع باشد. هیچگاه مردم نظاره گر نبوده اند. وضعیت مفلوک، شاخ و شانه کشیدنهای باندها و جناحها و به آخر خط رسیده سران این دم و دستگاه مخوف و ویرانگر را مردم منزجر و متنفر از کل این سیستم جهنمی با مبارزات و اعتراضات هر روزه خود به این قاتلان و لاشخورها تحمیل کرده اند. تعین تکلیف نهایی  و تعین تکلیف بیش از سه دهه تباهی را کارگران و میلیونها مردم خشمگین و متنفر از حکومت اسلامی به سرانجام خواهند رساند. با و بدون مضحکه انتخاباتی، تحرکات عظیم مردم در راه است. اعتراضات و اعتصابات گسترده کارگری و موج نارضایتی میلیونها مردم بستوه آمده از وضعیت فلاکتبار موجود دارد خود را برای پایان دادن به بساط بیش از سه دهه فقر و فلاکت سازمان می دهد و به میدان می آید. 
 21 مه 2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر