۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

سنندج سرخ و روز جهانی زن





هشت مارس، 17 اسفند روز جهانی زن آنگونه که انتظار می رفت بطور علنی در سنندج  برگزار شد. در مریوان و بعضی از شهرهای کردستان، در تهران و جاهای دیگر، گرامیداشت 8 مارس با حضور زنان و مردان برابری طلب و آزادیخواه و با طرح مطالبات انسانی در مقابل وحشت نهادهای سرکوب رژیم، از حرمت و کرامت انسانی و از خواست برابری طلبانه زنان دفاع کرد.

جا دارد به فعالین کارگری و زنان و جوانان که تلاش کردند شرکت کنندگان روز جهانی زن اعتراض خود را به بیحقوقی زن اعلام کنند، درود فرستاد. مراسم روز شنبه 17 اسفند با حضور زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب نشان داد که مردم به هیچ قیمت کوتاه نخواهند آمد. حضور گسترده اوباش حکومت اسلامی در روز 17 اسفند و روزهای قبل از آن در سنندج و برای ممانعت از برگزاری مراسم روز جهانی زن، اراده مردمی را نشان داد که به چیزی کمتر از آزادی و برابری و به کمتر از تحقق یک زندگی انسانی رضایت نخواهند داد. جنایتکاران حکومت در سنندج با زور اسلحه و یگانهای ویژه شان با تمام قدرت تلاش کردند مانع از برگزاری این مراسم شوند، اما برای چندمین بار دریافتند که با جامعه ای مصمم در دفاع از حقوق انسانی خود طرف هستند که حاضر به کوتاه آمدن نیست.

8 مارس روز جهانی زن با همان شکوهی که از سنندج همیشه سرخ انتظار می رفت برگزار شد اما مبارزه زنان و مردان برای تحقق آرمانهای انسانی همچنان ادامه خواهد داشت.
خواست و مطالبات شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی زن، پیامها، شعارها و بیانیه ها همگی انعکاس خواست عمومی جامعه ای تشنه آزادی و برابری است. بالایی ها با ابزار سرکوب مانع از طرح مطالبات انسانی و حضور مردم شدند اما 8 مارس سنندج سرخ در قامت نماینده و سخنگوی زنان و مردان برابری طلب، با جسارت و شهامت تمام عرض اندام کرد.

تلاش نهادهای رژیم در سنندج قبل از روز جهانی زن و با احضار و تهدید فعالین کارگری و فعالین جنبش زنان هم نتوانست کاری از پیش ببرد. این بار هم نهادها و ماموران  ضد زن این رژیم  با حضور مردم و فعالین خستگی ناپذیر دفاع از حقوق انسانی روبرو شدند و پوزه شان به خاک مالیده شد. سران حکومت اسلامی با دستگاه سرکوبش باید بدانند که با جنبش و مبارزه ای طرف هستند که تا تحقق خواستها و مطالباتش خیابانها و میادین را خالی نخواهد کرد. روز جهانی زن و روزهای اعتراض اجتماعی مردم برای رسیدن به آزادی، برابری و جامعه ای انسانی خواب را از چشمان حاکمان و مزدورانش خواهد ربود و آرمان و آرزوهایش را متحقق خواهد کرد.
11 مارس 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر